Dat PokerStars hoofdsponsor is van de EPT, zal niemand ontgaan zijn. Wie de verrichtingen van Constant Rijkenberg en Pieter de Korver via de livestream op (bijvoorbeeld) PokerCity volgde, werd immers doodgegooid met spotjes voor de grootste pokerroom ter wereld. Nu gaat Stars die hegemonie verder uitbreiden: het bedrijf heeft een deal getekend met de World Poker Tour (WPT).
De televisieregistratie van het zevende seizoen van de WPT zal ge’brand’ worden met het PokerStars logo, voor de uitzendingen in Canada, Duitsland, Italië en Nederland. Eerder tekende men met Stars’ concurrent Full Tilt een deal voor de branding in de VS en Mexico. De Canadese en Europese uitzendingen kennen dus een andere sponsor.
Ook de registraties voor Zuid-Amerika vallen onder de PokerStars vlag; de WPT werkt daar samen met Stars aan speciale gelocaliseerde programma’s met Spaans/Portugees-talige presentatoren.
“TV sponsoring is een belangrijk onderdeel van onze business, dus het aan boord krijgen van het grootste bedrijf in de pokerindustrie is een mooie manier om aan te vangen met de internationale distributie van het zevende seizoen!”, aldus WPT-oprichter en CEO Steve Lipscomb. “We kijken erg uit naar de samenwerking met PokerStars bij het uitbrengen van deze nieuwe WPT programmering in die gebieden.”
De toernooien in de zevende WPT-reeks werden onlangs afgesloten met het Championship event in het Bellagio te Las Vegas. Dat toernooi werd gewonnen door Yevgeniy Timoshenko. Bertrand Grospellier werd toen uitgeroepen tot WPT Player of the Year. Wanneer de uitzendingen in Nederland te zien zullen zijn is nog niet bekend.
Deze deals hebben het aandeel geen windeieren gelegd:
http://finance.yahoo.com/echarts?s=WPTE#chart1:symbol=wpte;range=3m;indicator=volume;charttype=line;crosshair=on;ohlcvalues=0;logscale=on;source=undefined
Deze deals hebben het aandeel geen windeieren gelegd:
http://finance.yahoo.com/echarts?s=WPTE#chart1:symbol=wpte;range=3m;indicator=volume;charttype=line;crosshair=on;ohlcvalues=0;logscale=on;source=undefined